Best of Zillertal Wandelen ©Tirol Werbung / Bauer Frank

Strass
Grote Dalwandeling.
Start: Gemeentehuis Strass.
Richting westen tot aan de voetgangersoversteekplaats. Dan richting Rotholz, langs Gasthof Knapp en de laatste huizen (richting westen). Links langs de straat gaat en mondt uit in het bos. Verder tot Kappenhof in Rotholz. Richting Lindenallee, weer naar het oosten en bij de afslag links het fiets- en wandelpad richting Inndamm. Steeds verder naar het oosten, lang het pompstation en de zuivering, langs de Ziller richting Schlitters naar de Schlitterer See. Rechts vorobij aan het meer, langs de velden over Seehütter en Watsch terug naar Strass.

Kleine Dalwandeling.
Waneltijd ± 1 uur
Start: Strass
Richting Rotholz (eerst Rotholzerstraße dan bosweg). Bij Kappenhof terug naar de straat, kort klimmetje over de Grausbühel, rechts langs de Rettenbach naar de kerk Rotholz, door het slot Thurnegg, langs de Lindenallee terug naar Strass.

Strass – Schlitters – Strass.
Wandeltijd ± 1 uur en 45 minuten
Start: Tourismusverband
Richting Zillerpromenade. Voor de Zillerbrug rechts richting Fügen/Schlitters. Over het fiets- en wandelpad tot aan de Schlitterer See. Bij het seecafe linksaf richting Schlitters tot aan de brug naar Bruck. Over de brug linksaf, langs de Ziller terug naar Strass.

Maria Brettfall – Ellerboden – Öxeltalweg – Rotholz – Strass.
Start: Gemeentehuis in Strass
Over de Kirchsteig in Astholz. Richting Bedevaartskerk Maria Brettfall. Verder omhoog richting Ellerboden tot men op de geasfalteerde straat komt. Dan de Öxeltalweg volgen naar Rotholz. Na de eerste twee huizen rechtsaf en over de bosweg terug naar Strass.

Maria Brettfall – Beißanger – Steinerne Stiege – Rottenburg – Rotholz – Strass
Start: Gemeentehuis
Over de Kirchsteig in Astholz. Richting Bedevaartskerk Maria Brettfall. Verder omhoog richting Ellerboden. Van hier over een klein klimmetje door het bos richting Raffl. Verder bergop en bij de afslag rechts richting Raffl. Bij Beißanger naar rechts. Smalle weg naar beneden over de Steinerne Stiege, steeds links, de weg gaat verder door het bos naar de ruïne Rottenburg. Bij de Poortboog begint de bosweg dalwaarts naar Rotholz. Langs Slot Thurnegg en de Lindenallee terug naar Strass.

Maria Brettfall – Beißanger – Raffl Kapelle – Rottenburg – Rotholz – Strass
Wandeltijd ± 4 uur
Start: Gemeentehuis
Over de Kirchsteig in Astholz. Richting Bedevaartskerk Maria Brettfall. Verder omhoog richting Ellerboden. Van hier over een klein klimmetje door het bos richting Raffl. Verder bergop en bij de afslag rechts richting Raffl. Bij Beißanger verder tot aan Lichtung Raffl met de Rafflhöfen. Achter de kapel over een smal klimpad dalwaarts. Bij de Forstweg verder dalwaarts tot aan de wegwijzer Rottenburg. Verder bergop richting ruïne Rotterburg en aanr de kapel van de heilige Notburga. Bij de Poortboog begint de bosweg dalwaarts naar Rotholz. Langs Slot Thurnegg en de Lindenallee terug naar Strass.

Maria Brettfall – Rafflgatterl – Schrofenmarterl Schlitterberg – Maria Brettfall – Strass
Wandeltijd ± 4 uur
Start: Gemeentehuis
Over de Kirchsteig in Astholz. Richting Bedevaartskerk Maria Brettfall. Verder omhoog richting Ellerboden. Van hier over een klein klimmetje door het bos richting Raffl. Verder bergop en bij de afslag rechts richting Raffl. Bij Beißanger verder tot aan de afslag naar Rafflhöfen. Hier rechtdoor bergop. Enige haarspeldbochten verder, voorbij de Jagdhütte en de Notburgaquelle. Hier links afslaan en verder tot de kleine Lichtung. Linksaf over de smalle weg naarde Schrofenmarterl, over een smalle klim door het hoogbos naar Schlitterberg. Daar dalwaarts richting Maria Brettfall en Strass.

Maria Brettfall – Rafflgatterl – altes Bergwerk – Larchkopf – Schlitterberg – naar Strass over Maria Brettfall of Schlitters
Wandeltijd ± 5 uur
De Start net als bij de vorige route, maar niet linksaf naar de Schrofenmarterl maar verder bergop riching Larchkopf tot aan de mijn. Rechtsaf. Na een uur bereikt men het hoogste punt. Terug tot de afslag en linksaf richting Schlitterberg. Terug naar Strass over Maria Brettfall of langs de Schlitterer Waterval naar Schlitters en verder naar Strass.

Maria Brettfall – Schlitterberg – Kaunzalpe en terug, of over de Larchkopf – Radaunalpe – Kaunzalpe en over de Schlitterberg terug
Wandeltijd ± 7,5 uur
Start: Gemeentehuis
Astholz, Mari Brettfall, Ellerboden, Öxeltalweg dalwaarts richting Schlitterberg. Verder langs de Öxelbeek. Steeds links tot aan de Kaunzalpe. De variant gaat over Raffl, Larchkopf, Radaunalpe naar Kaunzalpe en terug over Schlitterberg.

Bruck
Bruck – Strass – Schlitters – Bruck
Wandeltijd ± 1 uur en 45 minuten.
Start: Centrum
Richting westen tot de Zilleruferweg linksaf. Over de weg tot over de Zillerbrug, rechtaf richting Strass. Over het fiets- en wandelpad langs de Zilelr (gedeeltelijk) naar Strass. Over de brug linksaf Richting Bruck.

Bruck – Spitzerköpfl – Fiechterkapelle – Bruck
Wandeltijd ± 2 uur
De wandelweg gaat (net boven Bucheben) met talrijke haarspeldbochten naar de Spitzerköpfl (809 meter). Verder naar de Reither Kogel of terug langs de Fiechterkapel.

Bruck – Reither Kogel (1337m)
Bij de Dorfswirtes naar de bosrand klimmen. Links naar de Spitzerköpfl. Over de B3 verder naar de Reither Kogel. Eventueel kunt hier een rondwandeling maken (± 4,5 uur).

Bruck – Klausegg
Wandeltijd ± 45 minuten
Door het bos richting Klausegg. Terug omhoog in het Zillertal en bij de huizen op de normale weg terug naar het dorp.

Bruck – Säulingerhof – Hart
Wandeltijd ± 3 uur
Zuidelijk van Bruck bergop richting Gasthof Säulingerhof. Richting Marienkapel. Na de kapel buigt een wandelweg dalwaarts richting Oberhart langs de Rosenkranzstationen naar de Pfarrkirche en naar Oberhart. Een klein stukje naar Niederhart en richting Gasthof Neuhäusl en weer terug naar Bruck.

Bruck – Wiedersberger Horn (2127m)
Wandeltijd ± 2 uur en 45 minuten.
Vanaf Gasthof Steinerhof licht omhoog langs Bichlhof – Niederaigen. Kort daarop volgt de klim naar de Luderstein (1839m) over de Höhengrad vrder naar de Wiedersberger Horn. Dalwaarts over de AV–Weg 722 naar Hart.

Schlitters
Zillerpromenade
Langs de Ziller loopt door het hele dal deze promenda (zonder stijgingen).

Schlitters-Fügen-Schlitters
Start: Tourismusburo
Richting minigolfbaan, en steeds rechtdoor richting Fügen. In het centrum linksaf richting Hart. Bij de Zilleroever linksaf en over de Zilleroeverweg terug naar Schlitters.

Schlitters-Bruck-Strass
Start: Tourismusburo
Rechtsaf en rechtdoor tot kort voor de Zillertalinformation. Rechtsaf richting sportvelden, langs het zwemmeer en verder rechtsaf over de hangbrug naar Bruck. Linksaf over de Zillerweg (steeds rechtdoor). Dan linksaf over de Zillerbrug richting Strass. Bij het station bosweg S3 richting Schlitters.

Schlitters-Wasserfall
Start: Tourismusburo
Richting GH „Jäger“. Hier linksaf langs de Öxelbach. Einde dorp linksaf over de brug, en meteen rechts (volg de borden) naar de waterval.

Schlitters-Martelerhof-Schlitters
Start: Tourismusburo
Richting GH „Jäger“. Hier linksaf langs de Öxelbach. Einde dorp linksaf over de brug, en bosweg S6 op de Schlitterberg volgen tot aan de Martelerhof. Terug over bosweg S4 over Baumannwies terug naar Schlitters.

Schlitters-Baumannwies-Schlitters
Start: Tourismusburo
Richting GH „Jäger“. Hier linksaf langs de Öxelbach. Einde dorp linksaf over de brug. Na ± 20 meter bosweg s4 volgen naar Baumannwies. Terug over bosweg s6, langs de Martelerhof en over de Schlitterberg terug.

Schlitters-Kaunzalm-Schlitters
Wandeltijd ± 6 uur
Start: Tourismusburo
Richting GH „Jäger“. Hier linksaf langs de Öxelbach. Einde dorp linksaf over de brug, en bosweg S6 op de Schlitterberg volgen. Bij de afslag Martelerhof na 200m rechtsaf. Rechtdoor over Forstweg 7 (volg de borden) naar de Kaunzalm. Terug over Forstweg 7 en Forstweg 6 richting Baumannwies. En van hier over bosweg S4 terug naar Schlitters.

Schlitters-Gasthof Brandegg-Schlitters
Start: Tourismusburo
Richting minigolfbaan. Verder rechtdoor over bosweg S2 richting Hussl. Over de Forstweg 6 rechtsaf tot aan Gasthof Brandegg. Terug over Pölter en Baumann bosweg S4 volgen.

Schlitters-Maria Brettfall-Schlitters
Start: Tourismusburo
Richting GH „Jäger“ en hier linksaf. Na ± 100m rechtsaf over bosweg S3 tot Astholz en verder over bosweg S2 tot Maria Brettfall.Terug over bosweg S2 richting Ellerboden tot Rotholz en vanhier over wandelweg 1 tot Astholz. Dan verder over wandelweg 2 en S3 terug naar Schlitters.

Schlitters-Larchkopf-Schlitters
Wandeltijd ± 4,5 uur
Start: Tourismusburo
Richting GH „Jäger“. Hier linksaf langs de Öxelbach. Einde dorp linksaf over de brug, en bosweg S6 op de Schlitterberg volgen. Bij de afslag Martelerhof de geasfalteerde straat richting mijn volgen. Verder over de Forstweg 6 tot de Larchkopf. Terug over de Forstweg 6 richting Hochstadl en Jagdhütte. Verder richting Beisanger (Forstweg 5). Nu of over de wandelweg 2 richting Rotholz en Astholz naar Schlitters of richting Brettfall en Astholz weer terug naar Schlitters.

Fügen, Fügenberg en Hochfügen
Fügen-Uderns-Fügen Weg Nr.1a
Start: Tourismusverband
Aan de sportvelden voorbij richting Hart. Over de Zillerbrug rechtsaf. Lans de Ziller en bij de Schäffstallbrug rechtsaf richting Gasthof Giessenbach, over de Bundesstraße naar Kapfing, of voor de Gießenbachbrug rechtsaf, tot Gasthof Schöne Aussicht. Van hier gaat de Weg over de Bundesstraße naar Fügen.

St. Pankrazkirche – Jausenstationen Oberhaus und Seehüter Weg Nr. 1
Start: Tourismusverband
Over het dorpsplein, vorrbij aan Pfarrhaus en Hauptschule tot aan de rondweg. Verder richting Spieljochbahn. Bij appartementhuis Spieljoch linksaf naar de St Pankrazkirche. Van hier ricting GH-Steiner. Kort voor de Gasthof rechtsaf richting Kupfnerberg. In ± 30 minuten bereikt u de Jausenstationen Oberhaus en Seehüter. Terug over de Krapfenboden. Van Jausenstation Seehüter een klein stukje omhoog, naar links dalwaarts tot Platzlstall. Opnieuw links gaat de weg over de straat terug naar Uderns. Door het dorp langs Manege Edhof, en door het dorpsdeel Ortsteil Kapfing terug naar Fügen.

Marienberg Kirche – Spieljochbahn Weg Nr. 2
Wandeltij ± 1 uur
Start Tourismusverband
Langs het dorpsplein en bij het stopbord (Hotel Post) rechtsaf, op de Hochfügener Straße blijven tot de kruizing richting Marienberg, rechtsaf en de borden richting kerk volgen. Van hier gaat de weg door het bos tot Hotel Bruno. De weg 200 meter verder volgen en bij de schuur rechtsaf tot Hotel Waldfriede. De straat gaat van hier langs de Spieljochbahn en naar Fügen terug.

Kirche Oberhart Weg Nr. 3
Wandeltijd ± 2 uur en 45 minuten
Start: Toursimusverband
Langs het dorpsplein richting Hart, over de brug naar Oberhart en de kerk.

Schlitters Weg Nr. 4
Start: Tourismusverband
Richting Fügen-noord, en over de nieuwe rijbaan (straat) parallel aan de Bundesstraße. Langs Camping Zillertal over de oude weg naar Schlitters. In het centrum bij RaiffeisenWarenverband rechtsaf en onder de weg door over de spoorbaan naar Bruck tot het dorpsdeel Imming. Rchtsaf richting Hart. Langs de Ziller gaat de Weg tot Gasthof Neuhäusl. Van hier naar de brug en hier weer rechtsaf, langs de sportvelden naar Fügen.

Goglhof – Kohleralmhof/Spieljochbahn Mittelstation Weg.Nr. 5
Wandeltijd ± 3 uur en 15 minuten
Start: Toursmusverband
Naar de Marienberg-Kirche, dan linksaf over de Graf-Fieger-Weg tot aan een kleine brug. Vanaf hier de borden Goglhof volgen. van de Goglhof gaat de weg naar de hoogstgelegen boerderij „Kühstein“. Verder tot de afslag richting Mittelstation Spieljochbahn en Kohleralmhof.

Gasthof Sonnberg – Kohleralmhof/Spieljochbahn Mittelstation
Start Dalstation Spieljochbahn
Over de asfaltweg richting Hotel Waldfriede. Vlak voor het hotel buigt de wandelweg linksaf bergop tot Gasthof Sonnberg. Na de Gasthof een kort stuk over een asfaltstraat en aansluitend door weiden en bossen richting Mittelstation. Bij de boerderij Obergäns de gewone weg volgen richting Mittelstation.

Fügen – Mittelstation Spieljochbahn – Geolsalm Weg Nr. 6a
Start Mittelstation Spieljochbahn
Richting Geolsalm. Vanaf de alm naar het bergstation Spieljochbahn.

Gasthof Brandegg und Gasthof Baumannwies Wanderweg Nr. 6
Wandeltijd ± 2 uur en 5 minuten
Start Tourismusverband
Over de Rosenweges tot aan de afslag Putzatal. Linksaf en bergop de wandelweg volgen totdat deze overgaat in de straat. Een kort stuk over de straat tot de splitsing. Van hier over de straat verder tot Gruaben. Tot GH Brandegg gaat de weg door weiden. Vanaf hier de straat volgen naar GH Baumannwies. Verder naar Bergstation Spieljoch of Geols- en Gartalm is mogelijk.

Spieljoch – Bergsee Arzjoch – Schihütte – Mittelstation – Fügen Weg Nr. 7
Start Bergstation Spieljochbahn
Dalwaarts tot het bergmeer Arzjoch. Richting skihut, langs de skihut, door het bos en steeds dalwaarts tot Mittelstation en. GH Kohleralmhof. Vanaf hier over de asfaltstraat een stuk dalwaarts. Voor de boerderij Obergäns afslaan op de wandelweg door het bos (langs GH Sonnberg) naar Fügen.

Rundwanderung Spieljoch – Kellerjoch (AV 312). Weg Nr. 8
Start: Bergstation Spieljochbahn
Richting Geolsalm en dan richting (1830 m Hochleger). Vanaf hier de markeringen op rotsen en stenen volgen naar de Kellerjoch-Hütte. Dezelfde weg terug.

Bergstation Spieljoch – Schaubergwerk Weg Nr. 8a
Wandeltijd ± 45 minuten
Volg de nieuw aangelegde Knappensteig.

Bergstation Spieljochbahn – Hochfügen Weg Nr. 10
Start: Bergstation Spieljochbahn
Naar de Spieljoch en verder naar de Geolalm en de Gartalm. Vanaf hier naar het Gamssteinhaus. Dan naar de Maschentalalm, Lamarkalm en weer terug naar Hochfügen.

Bergstation Spieljochbahn – Schellenberg – Hochfügen Weg Nr. 11
Wadeltijd ± 3,5 uur
Start: Bergstation Spieljochbahn
Dalwaarts, en ± 200 meter onder het bergstation richting Geolalm. Van hier over de Gartalm-Niederleger naar Schellenbergalm (Jausenstation Schellenberg). Van hier een kort stuk over de asfaltstraat richting Hochfügen. Na ± 300 meter buigt de weg naar links in de Finsinggrund af. Over de Kegelalm of langs de Finsingbach naar Hochfügen.

Hochfügen – Marchkopf – Rastkogelhütte Weg Nr. 14
Wandeltijd ± 8 uur
Start: Hochfügen
Over de Holzalm naar de Marchkopf (2.499m). Verder tot de Kraxentrager en aansluitend nar de Kreuzjoch en de Rastkogelhütte. Van de Rastkogelhütte gaat de weg over de Sidanjoch, Viertelalm Hochleger en Niederleger terug naar Hochfügen.

Hochfügen – Gilfert (2.506m) Weg Nr. 15
Wandeltijd ± 5,5 uur
Start: Hochfügen
Naar de Lamarkalm Mittelleger. Van hier gaat de wandelweg tot de top van de Gilfert. Van de top over de Lamarkalm Hochleger terug naar Hochfügen.

Hart
Gasthof Neuhäusl
Wandeltijd ± 45 minuten
Van Gasthof Hamberg richting Fügen en voor de brug rechtsaf, Lags de Ziller tot Gasthof Neuhäusl.

Grote waterval
Wandeltijd ± 1,5 uur
Achter Gasthof Hamberg afslaan, over de kleine brug links tot restaurant Almdiele. Linksaf tot de grote waterval.

Marienkapelle – Rosenkranzweg
Wandeltijd ± 2 uur
Bij Gasthof Hamberg linksaf naar Oberhart en de kerk. Tussen de kerk en hotel Hoppet gaat de wanelweg door het bos naar de Marienkapel.

Säulingerhof
Wandeltijd ± 3 uur
Van Gasthof Hamberg in Niederhart naar de Mairenkapel (zie boven). Van hier linksaf richting Gasthof Säulingerhof. Terug over de Höhenstraße Richting Steinerhof en verder naar Hart.

Bachleralm – Hamberg
Wandeltijd ± 6 uur
Achter Gasthof Hamberg rechtsaf tot de Bachbrug, linksaf en de borden Bachleralm-Hamberg volgen. Na ± 1,5 uur komt u bij de boerderij Hinterstein. Verder in de richting Emat. Borden Bachleralm-Hamberg volgen. Van de Bachleralm rechts (de rode markeringen volgen) richting Hamberg. In ± 2 uur bereikt u het bergkruis.

Hansletalm – Wiedersbergerhorn
Wandeltijd ± 5 uur.
Bij Gasthof Hamberg linksaf langs de kerk richting Oberhart. Tussen kerk en hotel Hoppet de wandelweg richting Hansletalm / Wiedersberger Horn. Bij de laatste boerderij (Lechen) Komt u op de straat, en gaat rechtsaf. Bij de kruizing links richting Hansletalm. Na ± 3,5 uur u op de Hansletalm. Naar de top nog 1,5 uur.

Uderns
Uderns-Ried-Stumm-Uderns
Wandeltijd ± 2,5 uur
Van het centrum richting Zillerpromenade en rechts richting Ried. Langs de Ziller tot de voetgangersbrug bij Kaltenbach. Over de brug links richting Uderns. Langs de Ziller tot de Schäffstallbrug en weer terug naar Uderns.

Vogellehrpfad – Schleierwasserfall
Van het centrum richting Zillerpromenade. Steek de Schäffstallbrug over langs Gasthof Almdiele tot de waterval.

Wallfahrtskirche St. Pankraz
Wandeltijd ± 1,5 uur
Van het centrum naar Kleinboden. Bij Gasthof Steiner recht naar de kerk. Bij de kerk linksaf naar Fügen. Van Fügen langs het zwembad en weer terug naar Uderns.

Rundwanderweg St. Pankraz
Wandeltijd ± 2 uur
Richting Kleinboden. Bij Gasthof Steiner rechtdoor tot de afslag wandelweg St Pankraz. Voor de kerk rechtsaf terug naar Uderns.

Jausenstationen Oberhaus en Seehüter
Richting Kleinboden, Bij Gasthof Steiner links over de brug richting Kupfnerberg tot Jausenstation Seehüter. Terug over de Krapfenboden (iets omhoog bij jausenstation Seehüter). Linksaf dalwaarts tot Platzlstall. Over de straat terug naar Uderns.

Uderns – Hamberg (2095m)
Wandeltijd ± 5 uur
Richting Zillerpromenade, over de Schäffstallbrücke, langs Gasthof Almdiele tot aan de Schleierwasserfall. Vlak voor de waterval richting Hamberg langs de Hamberger Alm tot de top van de Hamberg.

Uderns – Finsinggrund – Hochfügen
Wandeltijd ± 3 uu en 45 minuten
Richting Kleinboden en na Gasthof Steiner linksaf over de brug richting Kupfnerberg, richting Jausenstation Oberhaus. Vlak voor Oberhaus rechtsaf de Finsinggrund in, en naar Hochfügen.

Uderns – Schlagalm – Hochfügen Weg Nr. 12
Wandeltijd 4 uur en 15 minuten
Richting Kleinboden en na Gasthof Steiner linksaf over de brug richting Kupfnerberg, richting Jausenstation Oberhaus en verder naar jausenstation Seehütter. Een klein stukje omhoog tot de Krapfenboden. Van hier naar de Schlagalm, verder naar de Winkelalm, over de Kegelalm of over de andere kant van het Finsingtal langs de Finsingbach naar Hochfügen.

Ried
Ried-Uderns-Stumm-Ried
Wandeltijd ± 2 uur
Richting station en dan de borden Zillerpromenade volgen tot aan de promenade. Linksaf richting Uderns, over de Schäffstallbrug richting Stumm en terug naar Ried.

Ried-Kaltenbach-Stumm-Ried
Wandeltijd ± 1,5 uur
Bij de Zillerpromenade rechts naar Kaltenbach. Over de voetgangersbrug naar links, langs de Ziller, over de brug en weer richting Ried.

Ried-St. Pankraz-Ried
Wandeltijd ± 2,5 uur
Centrum richting Uderns, na Hotel Almhof Lackner linksaf richting bosrand. Langs Hotel Waldrand over de Forstweg en dan de asfaltstraat, Wandelweg naar Platzlstall, langs de bosrand tot de kerk.

Ried – Kühle Quelle (798m)
Wandeltijd ± 1 uur
Van het centrum richting Kaltenbach tot de Riedbachbrug. Voor de brug rechtsaf naar de Riedbergkapel. Bij de kapel richting Kühle Quelle. Op deze route zijn nog diverse varianten mogelijk.

Kaltenbach
Kaltenbach-Ried-Uderns-Stumm-Kaltenbach
Wandeltijd ± 2,5 uur
Naar de Zillerpromenade, over de voetgangersbrug naar Stumm en de borden Ried – Uderns volgen. Over de Schäffstallbrücke rechtsaf richting Stumm. Weer over de voetgangsersbrug rechtsaf richting Kaltenbach.

Kaltenbach-Stumm-Kaltenbach
Wandeltijd ± 1,6 uur
Naar de Zillerpromenade, over de voetgangersbrug naar Stumm. Na ± 150 meter de kruizing Ahrnbach/Stumm. Linksaf richting Stumm. Door het dorp richting Acham, over de voetgangersbrug terug naar Kaltenbach.

Kaltenbach – Wasserfall
Wandeltijd ± 75 minuten
Vanaf het station richting Marienkapelle. Langs de kapel over de asfaltweg tot Hochbehälter. Rechtsaf richting waterval.

Kaltenbach – Dürrbachweg
Wandeltijd ± 1 uur
Vanaf het station richting Marienkapelle. Langs de kapel over de asfaltweg tot Hochbehälter. linksaf over de skipiste en na ± 150 meter naar links het bos in. Over de Dürrbachbrug tot aan de asfaltstraat. Linksaf en terug naar de Marienkapelle.

Aschau
Aschau-Kaltenbach-Stumm-Aschau
Wandeltijd ± 2 uur en 15 minuten
Richting Camping Aufenfeld. Voor de brug links richting Kaltenbach en langs de Ziller. Bij de voetgangersbrug Rechtsaf naar Stumm. Door Acham en rechtdoor tot Hotel Pinzger. Hier rechtsaf tot de brug over de Ziller. Over de brug linksaf en terug naar Aschau.

Aschau-Zell-Aschau
Wandeltijd ± 2 uur
Richting Camping Aufenfeld. Over de spoorweg rechtsaf, door Mitterdorf tot de spoorbrug. Na de brug rechtsaf naar Zell. Zelfde weg weer terug.

Winterwandelen

Start: TVB-buro Kaltenbach of Ried
Aanmelding: TVB Kaltenbach Tel.: +43 5283 2218

Nordic Walking

115 km zeer goede routes, met goede bewegwijzering.

Inntal-Schleife

Routenummer 15
Lengte: 3,9 kilometer
Hoogteverschil: 159 meter.

Wilhelmus Hengstmengel is sinds eind 2008 woonachtig in Tirol, nu in Imst, en heeft in de laatste jaren deze prachtige deelstaat vaak doorkruist tijdens vele wandelingen door dal en over bergen. Genieten van het prachtige landschap, de lokale bevolking en de lokale gerechten is daarbij erg belangrijk.

Deel ons op social media