Ferienregion St. Johann Wandelen ©Tirol Werbung / Beck Fritz

(Berg)wandelen

St. Johann in Tirol
Niederkaiserkamm.
Start St. Johann in Tirol: via Einsiedelei en Gmailkapelle naar de Niederkaiserkamm (1.270m), fantastisch uitzicht op het dal van St. Johann in Tirol, verder over heerlijke Almweiden voorbij aan de Metzger Alm de Bacher Alm naar de Kramerhof in Gasteig. Aanbvolen wordt om de terugweg met de Taxi te doen.
Moeilijkheidsgraad: middelzwaar.

Mooie wandeling naar de Bergsee.
Start St. Johann in Tirol, over Baumoos, richting Bergsee bei der Mittelstation. Terug lekker makkelijk met de berglift.
Wandeltijd: ± 3 tot 4 uur.

Kitzbühelr Horn – Raintal – Dalwandeling
Start St. Johann in Tirol: Met de kabelbaan gemakkelijk naar Bergstation Harschbichl (1.700m), omhoog op de Kitzbüheler Horn (2.000m), verder door de Alpenbloementuin naar de Hornköpfelhütte, door het Raintal richting Gasthof Grieswirt, van hier te voet of met de Taxi terug.
Moeilijkheidsgraad: middelzwaar.

Naar de Aigersbacher Waterval.
Start St. Johann in Tirol: Deze route is geschikt voor de hele familie. Richting vliegveld, Samerbadl, en de schaduwrijke weg naar de Aigersbacher Waterval.
Wandeltijd: ± 3 uur.

Sluier Waterval.
Start St. Johann in Tirol: Langs de Reither Ache, langs de Granderhöfen (meer dan 800 jaar oud) naar de sluier waterval. Terug langs de Rummler Hof, Hinterkaiser en richting dorpscentrum St. Johann in Tirol.
Moeilijkheidsgraad: middelzwaar.

Kleine wandeling naar de Lourdesgrot.
Start St. Johann in Tirol: Deze route is geschikt voor de hele familie. Richting Bärnstetten en verder richting Lourdesgrot en Gmailkapelle (stilteplek) zur Einsiedelei. Via Gasthof Rummlerhof terug naar het startpunt.
Wandeltijd: ± 3 uur.

Oberndorf
Romeinseweg naar Kitzbühel.
Start Oberndorf: Dentrum richting Wiesenschwang, Gasthof Hintersteinerbach, Richting Kitzbühel. U kunt onderweg het boerderijmuseum bezoeken.
Wandeltijd: ± 2,5 uur.

Bichlachrunde.
Start Oberndorf: centrum via Bichlhof, Gieringer Weiher, Vogelsberg Weiher, Hotel Schmiedboden, centrum.
Wandeltijd: ± 4 uur.

Kitzbüheler Horn.
Start Oberndorf: Centrumm via Hornweg, Stanglalm, Harschbichl, Bergtop. Terug naar de Stanglalm, over Haslach of over de Kitzbüheler Horn tolstraat tot Höglern, Romeinse weg, Oberndorf.
Wandeltijd: ± 7 uur.
Moeilijkheidsgraad: moeilijk.

Kirchdorf
Panorama (berg) Kalkstein.
Start Kirchdorf: Habach, over Stockerhof, Mühlreit op weg Nr 10 of richting Erpfendorf over Grödingalm, Angerlalm, Huberalm.
Wandeltijd: ± 5 uur.
Moeilijkheidsgraad: middelzwaar.

Naar de geheimzinnige Teufelsgasse (Duivelsteeg)
Start Kirchdorf (Dorpsdeel Gasteig): Gasteig naar Gasthof Steinstadl, omhoog richting Marcheralm en vrder naar de geschiedenisrijke Teufelsgasse, verder naar de Prostkogel (1.244m) en weer dalwaarts.
Wandeltijd: ± 4 uur.

Natuurgebied Wilder Kaiser.
Start Kirchdorf (Dorpsdeel Griesenau): via Griesenau, Kaiserbachtal, Latschenbrennerhütte, Griesner Almm Stripsenjochhaus (Hut van de Alpenvereniging), Feldberg, Scheibenbühel Almen. Terug via Ranggenalm, Griesner Alm, Fischbachalm of via het Kaiserbachtal en dan richting Griesenau.
Tip: U kunt eventueel tot aan de Griesner Alm de tolstraat gebruiken.
Wandeltijd: ± 7 uur (Vanaf de Griesner Alm 6 uur).
Moeilijkheidsgraad: middelzwaar tot moeilijk.

Erpfendorf
Angeralmweg.
Start Erpfendorf: Kerkplein, Schleiffergassl tot de boerderij „Schwaben“, rechtsaf naar de Mooswaldweg, weg richting Huberalm, Angerlalm.
Wandeltijd: ± 2 uur.

Jägersteig.
Start Erpfendorf: Kerkplein, Schleiffergassl, Rosenbühelweg, Griesbachklamm tot de splitsing Märchenwald, rechtdoor ± ½ km, rechtsaf naar de Jägersteig, Angerlalm. Terug dezelfde weg of over de (auto)weg Angerlalm-Huberalm.
Wandeltijd: ± 2,5 uur.
Moeilijkheidsgraad: middelzwaar.

Fellhorn – Steinplatte – Kreuzangerweg.
Start Erpfendorf: Kössener Bundesstraße tot Unterrain, Hausstattweg, linksaf Kreuzangerweg tot de zuivering, rechtsaf op de Kreuzangerforststraße, Jagdhütte, Kreuzangeralm, Straubinger op Weg Nr. 201 richting Steinplatte, Durchkaser – Alpengasthof Steinplatte, tolstraat. Met de Postbus terug naar Erpfendorf.
Wandeltijd: ± 6,5 uur.
Moeilijkheidsgraad: middelzwaar tot moeilijk.

Winterwandelen

Meer dan 100 kilometer netjes onderhouden, en sneeuwarm gemaakte winterwandelwegen zijn er in de Ferienregion St. Johann in Tirol.

Wilhelmus Hengstmengel is sinds eind 2008 woonachtig in Tirol, nu in Imst, en heeft in de laatste jaren deze prachtige deelstaat vaak doorkruist tijdens vele wandelingen door dal en over bergen. Genieten van het prachtige landschap, de lokale bevolking en de lokale gerechten is daarbij erg belangrijk.

Deel ons op social media